Gezichtsfitness, trainen van de spieren tegen rimpels

Gisteren heb ik een Workshop Gezichtsfitness mogen geven tijdens een babyshower. Toen ik binnenkwam was er al een hele leuke joviale sfeer en het werd alleen maar leuker.

De leeftijd van de dames lag gemiddeld wel een stuk lager dan normaal als ik een workshop geef.

Dan krijg je af en toe van die grappige situaties.

Ik geef bijvoorbeeld aanwijzingen als: leg je wijsvinger op je fronsrimpel(s). Bij sommige van de jongedames zag ik nog niet eens fronsrimpels! Tja, waar moet je dan je vinger leggen?

Wat is een goede leeftijd om te beginnen met Gezichtsfitness?

Vanaf je 25e levensjaar begint de afname van je spiermassa, ook collageen en elastine beginnen dan af te nemen. Schrik niet, er ontstaan nog niet meteen rimpels. Dat is dus wel een goede leeftijd om te beginnen met het trainen van de spieren, zowel in het lichaam als van het gezicht.

Hoe vroeger je begint des te meer je wint!

Ook dan kun je het beste beginnen met zo gezond (veel groente en fruit) mogelijk te eten, veel water te drinken, niet roken, etc.
Als je nu al begint met een gezonde leefstijl dan zal je het later niet meer aan hoeven te leren. Dan ben je er al zo aan gewend dat het eigenlijk vanzelf gaat. Als je jong bent gaat iets aanleren veel makkelijker.

Rimpels?

Helaas zit je op die leeftijd in een andere fase en totaal nog niet bezig met rimpels die misschien later gaan ontstaan. Dan zal het oefenen van die gezichtsspieren er waarschijnlijk ook niet van komen.

Dat is zo menseigen en eigenlijk wel erg jammer: pas beginnen als de schade al is ontstaan. We gaan pas gezond leven als de dokter hoge bloeddruk of diabetes constateert. Je kunt preventief al zoveel doen.

Wil jij hulp bij een gezonde leefstijl?