Hoe word je aardig voor jezelf? (deel 2)

Continu kritisch naar jezelf kijken, levert een hoop stress op. Van wat milder zijn, word je gelukkiger. En het is ook nog eens gezond. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Milde tips voor als je wilt afvallen, voor het sporten en voor op je werk.

Deze week deel 2: milde tips voor het sporten

Milde tips voor het sporten

  1. Wees niet te streng voor jezelf en geef de moed niet meteen op als je het sporten eens een paar dagen hebt laten versloffen. Een ijzeren regime is nergens voor nodig.
  2. Begin rustig aan. Beweeg niet te intensief. Het is beter dat je op ongeveer 60 procent van je maximale hartslag traint (je kunt er dan nog gewoon bij praten), omdat je het dan langer volhoudt. Je maximale hartslag bereken je door je leeftijd van 220 af te trekken.
  3. Bewegen geeft een goed humeur. Doe het dus júist als je je futloos of chagrijnig voelt en er geen zin in hebt. Na afloop voel je je intens tevreden. Elke dag een uur wandelen kan ook al enorm helpen en is goed voor de conditie.
  4. Zoek een sport of vorm van beweging die je écht leuk vindt. Je zult het dan ook echt vol gaan houden.
  5. Als je steun en support nodig hebt kun je een sportmaatje zoeken. Sommige mensen vinden het heerlijk om alleen te sporten, maar er zijn ook mensen die het nodig hebben om samen met iemand te sporten. Allebei is goed!
  6. Je hoeft niet meteen de duurste outfit te kopen om te kunnen sporten. Trek gewoon eerst eens die oude sportschoenen, shirt en broek aan en begin gewoon. Als je het leuk vindt en blijft volhouden kun je altijd nog een nieuwe outfit kopen.
  7. Je kunt ook een hond nemen om lekker te wandelen en naar buiten te gaan. Je gaat dan wel de verplichting aan om 4x per dag te gaan wandelen met je hond. Je krijgt er natuurlijk ook veel liefde voor terug!
  8. Als je er zelf niet uit komt kun je ook op zoek naar een Personal Trainer. Hij/zij kan je begeleiden naar een gezond en stabiel gewicht.